Bu Hafta Yine Kalem Bende

▓ Selamlar sayın okur.

▓ Dert bende, derman sizde..Aşk bende, ferman sizde..Hiçbir şey unutmadıysak başlayalım mı?

▓ Arkadaşın kötüsü: Su içerken sen istediğin zaman; "Önce ben içeyim vereceğim sana da" diyip son bir yudumu sana bırakan.

▓ Bazen işler zengin kuruyemişi kadar karışık olur. İçinde fındıktan soslu fıstığa kadar her türlü yemiş olur.En çözülmeyeni de antep fıstığı gibi. Hani kabuğu açılmayan var ya dişledin mi diş kıran cinsten bildin mi ? Bence bildin.

▓ "Hangi Memleketin İnsan Manzaraları?" : Bir memleketin taşını,toprağını,denizini,insanlarını nasıl anlatırsınız ? Memleketine sevdalı bir insan nasıl,neden  "vatan haini" ilan edilir ? Büyük usta Nazım Hikmet'in "Memleketimden İnsan Manzaraları " adlı eserinin İlker Aslan tarafından yazılan harika bir değerlendirmesi.Kalemine sağlık.Önce eserin tamamını hemen ardından da bunu okumanızı sadece ben değil İsviçreli bilim adamları da tavsiye ediyor.
          http://kirmizibisiklet.wordpress.com/

▓ İlaçların prospektüs diye tabir ettiğimiz ama bazen söyleyemediğimiz içindekiler şeysi var ya (bkz.porpektüs,prozpektüz vb.Örnek cümle: Şu ilacın şeysini ver de bi bakalım.) oraya yan etkilerini yazmak tam bir cesaret işi. Ben ilaç firması sahibi olsam o yan etkileri oraya yazmam. Misal geçen bi ilacın prosp proz amaan ilacın o şeysine baktığımda yan etkilerde nefes darlığı,baş dönmesi,mide bulantısı,deride dökülmeler,kalp durması yazıyordu.Ya dedim bi ilaç nasıl kap durdurur dedim.Be pis bu  nasıl ilaçmış ki iyi olmak için alınıp kalbini durduruyor.Var olmayan sesler işitme ya da var olmayan şeyler görme falan da yazıyordu.Tam bir uyuşturucu kafası. Kısacası yan etkileri oraya yazmak yaman iş,zor iş.

▓ Dengin olanla konuşmak,bişeyler paylaşmak kendini tanımak gibi.Karşında ayna var gibi.Sen ne yaparsan o da aynısını yapıyor.Olur da farklı davranırsa o zaman kendi kendini kandırmış gibi oluyorsun ki  eyvahlar eyvahı .Evet bu haftalık radyoda acıklı müzik eşliğinde şiir okumalı köşemi de tamamladım.Gerçekten rahatım.Bir daha yapmayacağım.Siz de rahat olabilirsiniz.

▓ Hani sana okul kaç yıllık diye sorup iki yıl ya da dört yıla göre muhabbetin seyrini yönlendiren insan tam dövülesi. İki yıllık dersin hımm diye bi surat değiştirir dört yıllık dersin oy oy maşallah diyen bir tip o.O insanın kafa yapısı anlamak ya da anlamaya çalışmak damacanadan su doldururken ayarı tutturamamak gibi.Ne olacağını kestirememek gibi.

▓ Giriş müziğinin Hotel California olup ilerleyen saatlerde hele hele diye halaya,şıkıdık şıkıdık miskete bağlayan düğün mevsimi geldi çattı yine a dostlar. Koca koca pastaların aslında üst kısımlarının hepsinin maket olduğu sadece en alt katın gerçek pasta olduğu düğünlerdir bunlar. Bir dilim pastada beş tane çatalın olduğu düğünlerdir.

▓ Bazen bütün hayatımı İsviçreli bilim adamları yönetsin istiyorum. Onların yaptığı araştırmaların sonucuna göre yapacağım işe karar vereyim istiyorum.Diş fırçalamadan önce onlar kaç açılı diş fırçasını ya da hangi macunu önerdilerse onu kullanmak ne biliyim araştırmalara göre hangi burcun insanı daha zekiyse onunla takılmak istiyorum. Adamlar hayatın her alanıyla ilgili araştırma yapıyor,gardaş biz senin yerine düşündük al sonuç diyorlar.Temiz iş.

▓ Yaşadığımız şu günlerde bizi ancak yazmak toparlar.Ama bazı "yazar" denilen kendi fikirlerinden faydalanmayan hatta kendi fikri olmayan dayatma düşüncelerle bişeyler karalayan kesimin yaptığı gibi değil.Zaten kalemini satan bir insana nasıl,hangi şartlar altında yazar diyebiliriz?   Böylelerine ne demeliyiz ?


▓ Bazı insan var nasıl pis nasıl pis öyle böyle değil.Hani evde bilgi yarışması izlerken sorunun cevabını hemen internetten bakıp ben biliyom yeeaa diyen ve doğru cevap çıkınca ev ahalisinden aferini kapan tip var ya öyle pis. Zaten hayatım boyunca bir o tipi sevmedim bir de sezercik filminde vurucam kırbacı vurucam kırbacı benim olacak sonunda diyen tipi sevmedim.Ne istedin o hayvandan pis evlat.Hadi evlat ver o elindeki kırbacı bize.

▓ Elin wiggle - wiggle demesi bizim hele hele ya da zımey zımey dememiz gibi bişey olsa gerek.

▓ Yaz demek sadece deniz-kum-güneş üçlüsü demek değildir.Yaz demek karpuz peynir,arabasıyla son ses müzik sevdiği kızın evinin önünden geçen gençlik,balkonda plaj havası yaratmak uğruna alınan şemsiyeler ya da şezlonglar,bu yaz kesin okurum diye alınan romanlar,yaza damgasını vuracak albüm ,memlekete gitmek için sayılan günler,kapı önü çitlediğiniz çekirdekler vs. demek de olabilir.(Çekirdeklerin kabuklarını yere atmayın a dostlar.Kuşları geçtim de leş olmasın ortalık.)

▓ Okuduğum kitapta katil kurbanlarını parçalara ayırıyor.O parçaların her birini hediye paketi yapıp polislere gönderiyor. Katildeki olay çok başkaymış. Kesin dedim bu çocukken çok yaratıcı,zehir gibi bi çocuktu da feci kızdırmışlar bunu. Belki dedim bunun yaptığı şeylerle dalga geçiyorlardır çocukkene. Al sana dalga geçmek . Böylelerinden uzak durmalı. Adam pisliğin teki çıktı Rıza Baba.

▓ Birisi hakkında meraklanmak,endişelenmek meğer ne kötü bişeymiş. Kafa oluyor pazar yeri. O kafanın içinde kura kura bir olaylar silsilesi yaratıyorsun sonra o olayların kontrolü senden çıkıyor ya işte o zaman olaylar olaylar.

▓ Ben bu zamana kadar en büyük hava atanı uçağa binecek insanda gördüm. O biletlerin check in denilen onaylatma esnasındaki havalar kimsede yok.Uçağa binerken bi haller dersin pilot geliyor.İnsanlar gerçekten garip.

▓ Karşı evin çatısı tam bir ana okulu.Yavru martılarla beraber tam bir kargaşa havası var.Okulun ilk günü gibi.


▓ Kuşlardan konu açılmışken karga süper zeki bir hayvan.Martının yumurtalarını almak için neler ettiğini gördüm vuhuuu dedim.Martının yumurtalarının üstünde oturduğu yerden anten kabloları geçiyor ve karga o ordan düşsün diye kabloları çekiştiriyor etrafında dönüyor daha neler.Vakti zamanında çıktım baktım o dala bu karga ne budala diye demişiz.Sonra cevizi yere atıp kırılmasını sağlayan kargayı görünce ne zeki hayvan demişiz.Çok değişkeniz.Gerçekten .Öyle böyle değil.Bizi gidi bizi.

▓ Bazı insan var hele daha da beter değişken.Başta ne yaptıysa sonra tam tersini yapıyor.Ben mi didim hacı ben ne zaman didim der gibi.


▓ Bu haftalık benden bu kadar. Saygılar efenim..

2 yorum:

  1. Klavyene sağlık, yine güzel yazmışsın.. Güldürdün ;)

    YanıtlaSil
  2. sanki ben doliyim senin kopyanım.iki insan aynı şeyleri hissedermi yaşarmı bu kadar.seni tanımadan okusam şunu acaba iki çay içsek falan nası olurdu derdim.alamanyadaki gardaşlarım üzgünüm ben bu hatunla istediğim vakit çay içebiliyorum.grubun beyni kendisi annesi küçükken ton ton dardanel tonla beslemiş fosfordur b12dir mineraldir ne ararsan bunda.neyse alamancı gardaşlarım havasını atarım bu insan benim biricik dostumdur.cok severim.araba çarpsa çok üzülürüm ona o derece.kapanışa geliyorum.biz güzeliz tamam mı.ama evlenilcek kızız.biz evlenilcek kızız diye cibiliyetsiz kılıbışlar bize ben o kızı üzerim yeaa diyor.afedersinde sigime kada yolu va.bak güzeliz diyorum.lütfen beyler aşkitolarım bakın cinsel dürtülerinizi pusula olarak kullanmayın çünkü biliyoruzki daima kuzeyi gösterecek ve siz de ağaçların yosunlu taraflarını takip edeceksiniz.bu durumda totalde biz forever alone siz evri dey aym şafıllin.öptüm by

    YanıtlaSil